Prace na czterech wiaduktach w Wałbrzychu, dwóch mostach nad Bobrem
Prace, które przy pomocy środków z KPO, przeprowadzi PKP PLK obejmą odcinek kolejowy z Jeleniej Góry do Wałbrzycha, dzięki temu pociągi z Wrocławia pojadą szybciej w Karkonosze. Już teraz najkrótszy czas podróży pociągiem na tej trasie wynosi 1 godz. 45 minut. Na tej trasie każdego dnia jeździ ich kilkadziesiąt, to bardzo ważne połączenie dla Dolnego Śląska. Korzystają z niego pracownicy firm, studenci, uczniowie szkół podstawowych i średnich turyści, czy osoby leczące się w u specjalistów w stolicy Dolnego Śląska.
- Mosty, wiadukty i przejazdy stanowią ważne ogniwa tej linii kolejowej. Dwie ponad 130-letnie przeprawy w pętli rzeki Bóbr w Kotlinie Marciszowskiej między Sędzisławem a Marciszowem będą wyremontowane. Stalowe konstrukcje odnowimy, wzmocnimy i zabezpieczymy. Prace obejmą również kamienne przyczółki i filary - informuje Marta Pabiańska zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
I dodaje, że utrzymanie dobrego czasu podróży zapewnią prace na czterech wiaduktach w Wałbrzychu. To dwa potężne, kamienne obiekty, prawdziwe kolejowe kolosy przym ul. Gdyńskiej i ul. Moniuszki. Oba zostaną przebudowane. Dwa kolejne - przy ul. 1-go Maja i przy stacji Wałbrzych Fabryczny będą kompleksowo remontowane.
- Są istotnym elementem nie tylko linii kolejowej. Wiadukty zapewniają mieszkańcom sprawną komunikację drogową w mieście. Najstarszym objętym pracami wiaduktem jest kamienny obiekt na ul. Stanisława Moniuszki. Przeprawę wykonano w 1860 roku - mówi Marta Pabiańska.
PKP PLK będzie także modernizować osiem przejazdów kolejowych
Modernizacja przejazdów kolejowych ma poprawić bezpieczeństwo zarówno podróżujących pociągiem, jak i samochodem.
- Skrzyżowanie drogi z torami w Wałbrzychu na ul. Gwarków zostanie wyposażone w nowe rogatki i sygnalizatory. Wyremontowane będą jezdnie i chodniki. Zamontowane zostanie nowe oświetlenie LED. Prace obejmą m.in. przejazdy w Wałbrzychu na ul. M. Reja, ul. Kasprzaka i w Marciszowie na ul. Nadrzecznej i ul. Polnej - wylicza rzeczniczka PKP PLK.
Ponadto wyremontowane zostaną również tory i sieć trakcyjna na odcinku 7 km z Wałbrzycha Fabrycznego do Sędzisławia. Dzięki temu pociągi będą mogły jeździć tam szybciej o 20km/h i rozwiną prędkość do 100-120km/h. Będą też mogły przewozić cięższe ładunków co istotne z punktu widzenia dolnośląskich kopalni, gdzie wydobywa się kamień.
Prace na kolei między Jelenią Górą i Wałbrzychem wykona firma POOR
„Prace na linii kolejowej nr 274 na odcinku Wrocław Świebodzki - Jelenia Góra - prace na szlaku Marciszów - Sędzisław, Wałbrzych Miasto - Wałbrzych Fabryczny oraz na obiektach inżynieryjnych” wykona firma PORR. Najpierw ruszą prace projektowe, a jesienią planowane są roboty. Inwestycja ma być gotowa za 26 miesięcy.
Jak zaznacza Marta Pabiańska, zakończyły się także inne bardzo ważne prace na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry. Mowa o tunelu z XIX wieku między Wojanowem i Janowicami Wielkimi. Został on poszerzony z ok. 8 do ok.11 metrów, co poprawiło przepustowość trasy. Dzięki temu od od 4 czerwca pociągi jeżdżą tym tunelem dwutorowo.
Zobaczcie zdjęcia starego wiaduktu z Wałbrzycha, który będzie przebudowywany. To kolejowa perełka, nadgryzona zębem czasu
Znaleziono ślady ptasiej grypy w Teksasie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?